گزارش کارورزی 3 (طراحی آموزشی و کنش پژوهی) دبیری الهیات و معارف اسلام
گزارش کارورزی 3 (طراحی آموزشی و کنش پژوهی) دبیری الهیات و معارف اسلام
فرمت فایل : pdf
تعداد صفحات فایل : 61 صفحه
مختصری از شرح
چکیده:
پیشرفت هر جامعه ای به چگونگی کیفیت آموزش و پرورش آن جامعه بستگی دارد. کارورزی در فرایند آموزش و پرورش برای هر دانشجو معلمی می تواند مثمر ثمر واقع شود و در آینده ی شغلی او تاثیرگذار باشد. که بنده به همراه دوستانم زیر نظر استاد راهنمای گرامی سرکار خانم دکتر شاکری در دانشگاه و معلم راهنما خانم فلاح را شروع کردیم و به این ترتیب به متوسطه دوره دوم محمد ایزدی واقع در 3 کارورزی، زاده در دبیرستان پردیسان قم معرفی شدیم. در این دوره از کارورزی طبق دستورالعمل های مربوطه، تمامی فعالیت ها، مشاهدات، طرح ها و اجراهای آموزشی را در سه فصل کلی تدوین نمودم: فصل اول شامل سه بخش تحت عناوین ویژگی های من که مربوط به هویت یابی شخصی کارورز در طی این دوره آموزشی است، تأثیر موقعیت های فیزیکی و عاطفی و ساختار و سازمانی مدرسه در امر تدریس و بخش آخر درمورد فلسفه اهداف کارورز از گذراندن دوره ی کارورزی است و ایده ها و فرضیه های شخص کارورز مطرح می شود. فصل دوم مربوط می شود به شش طرح آموزشی و گزارش های اجرای آن به صورت تدریس مستقل در کلاس درس و بازخورد استاد راهنمای محترم در طول نگارش طرح ها، و در نهایت فصل سوم که شرحی از گزارش را بیان 3 های روزانه کارورز و حضور او در مدرسه بیان شده سپس روایتی کلی از تعاملات و تجربیات کارورزی کرده و بعد از کد گذاری و مضمون یابی به تحلیل و تفسیر یافته های پژوهشی پرداخته شده است. یافته ها و دستاورد های این پژوهش که در پایان به آن اشاره شده است به این قرار است: - نوشتن طرح، حل مسئله و کنش پژوهی - روش تدریس مناسب با توجه به محتوای کتاب درسی - بازنگری در محتوا برای اعمال روش های تدریس فعال متناسب با شرایط روز و دغدغه های دانش آموزان - برقراری تعامل خوب و مناسب با دانش آموز - گروه بندی و مشارکت دانش آموزان در امر یادگیری - و...