دانش آموزان در سال گذشته با قسمتهای مختلف گیاه و کاشت دانه آشنا شدند. در این درس آنان دانههای مختلف محل زندگی خود را جمع آوری، مشاهده، توصیف و دسته بندی میکنند. آنان باید درباره استفادههای مختلف از دانهها و به ویژه دانههایی که غذای ما را تشکیل ...
0
7.6k
دانش آموزان در سال گذشته با قسمتهای مختلف گیاه و کاشت دانه آشنا شدند. در این درس آنان دانههای مختلف محل زندگی خود را جمع آوری، مشاهده، توصیف و دسته بندی میکنند. آنان باید درباره استفادههای مختلف از دانهها و به ویژه دانههایی که غذای ما را تشکیل میدهند، اطلاعات جمع آوری و گزارش کنند.
در این قسمت، پاورپوینت نکات و سوالات درس مذکور(به همراه پاسخ آن) در 45 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این پاورپوینت وجود دارد.
قابل ذکر است: در تهیه و تنظیم این پاورپوینت از تصاویر و افکت های خاصی استفاده شده و این امر باعث جذابیت دو چندان آن ها شده است.
در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند:
✅ با مشاهده اجزای یک دانه، گوناگونی دانهها و میوهها و با جمع آوری اطلاعات، استفاده از آنها و چگونگی پراکنده شدن آنها را بیان و رویش دانه و قلمه راتوصیف کنند.
✅ دانهها و میوهها را از نظر ویژگیهایی که دارند و چگونگی پراکنده شدن مقایسه کنند و مراحل چرخه زندگی یک گیاه دانه دار را روی شکل نشان دهند.
✅ تغییرات یک گیاه دانه دار را در چرخه زندگی آن گزارش کنند و در گزارش خود به نقش گیاهان، جانوران و انسان در برآورده کردن نیازهای یکدیگر اشاره کنند.
در این قسمت، پاورپوینت نکات و سوالات درس مذکور(به همراه پاسخ آن) در 45 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این پاورپوینت وجود دارد.
قابل ذکر است: در تهیه و تنظیم این پاورپوینت از تصاویر و افکت های خاصی استفاده شده و این امر باعث جذابیت دو چندان آن ها شده است.
در پایان این درس انتظار میرود دانش آموزان بتوانند:
✅ با مشاهده اجزای یک دانه، گوناگونی دانهها و میوهها و با جمع آوری اطلاعات، استفاده از آنها و چگونگی پراکنده شدن آنها را بیان و رویش دانه و قلمه راتوصیف کنند.
✅ دانهها و میوهها را از نظر ویژگیهایی که دارند و چگونگی پراکنده شدن مقایسه کنند و مراحل چرخه زندگی یک گیاه دانه دار را روی شکل نشان دهند.
✅ تغییرات یک گیاه دانه دار را در چرخه زندگی آن گزارش کنند و در گزارش خود به نقش گیاهان، جانوران و انسان در برآورده کردن نیازهای یکدیگر اشاره کنند.