دانلود تحقیق درمورد اختلال در ديكته
با دانلود تحقیق در مورد اختلال در ديكته در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اختلال در ديكته را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اختلال در ديكته ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد اختلال در ديكته
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:13 صفحه
قسمتی از فایل:
[اختلال در ديكته]
دقت، توجه و حساسيت شنيداري
تهيه و تدوين: نسرين صادقي نيا
مركز آموزش و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري سبزوار
تعريف اختلال در توجه (ADD)
كودكي مبتلا به ADD تلقي مي گردد كه داراي علائمي از بي توجهي مانند: ناتواني در به انجام رسانيدن كارهايي كه شروع كرده، ناكامي در گوش كردن (عدم درك صحيح از مطالب به صورت شنيداري)، حواسپرتي، مشكل در تمركز و بازماندن از فعاليت هاي مربوط به يك بازي، و رفتار تكانه اي نظير: (عمل بدون تفكر، مرتباً از كاري به كار ديگر پرداختن، مشكل در سازماندهي، نياز به مراقب، مرتباً از كلاس خارج شدن و ناتواني در يك جا ماندن) باشد.
اختلال نقص در (ADD)
اختلال نقص در توجه يكي از مواردي است كه در اغلب ناتواني هاي يادگيري همراه و يا بدون پرفعاليتي ديده مي شود. در سومين راهنماي تشخيص و آماري بيماري رواني (DSMIII) (انجمن روان پزشكي آمريكا 1980) از اختلال نقص در توجه (ADD) اصطلاحاً به عنوان كمبود نامناسب توجه مربوط به رشد (بي توجهي) همراه با ضعف در كنترل كتانه ها ياد شده است. كودكي كه مبتلا به اين اختلال مي باشد اصولاً علائمي از بي ثباتي در توانايي هاي شناختي مربوط به تكاليف تحصيلي و عملكرد متغير را از خود نشان مي دهد كه اغلب موجب پريشاني معلم، والدين و حتي خود كودك مي شود.
مطالب (DSMIII) به منظور تشخيص اختلال نقص در توجه مي بايستي كودك ملاكهاي بي توجهي (نظير شكست در به انجام رسانيدن كارهايي كه شروع كرده، شكست در گوش كردن، حواسپرتي، مشكل در تمركز يا دقت در انجام يك بازي) و تكانش (از قبيل انجام اعمال قبل از تفكر، از كاري به كار ديگر پرداختن، مشكل در سازماندهي، نياز به كنترل كننده، فريادهاي ناگهاني در كلاس، مشكل در منتظر ماندن) را داشته باشد.
براي تشخيص ADD همراه با پرفعاليتي، مي بايستي كودك علاوه بر حواسپرتي و علائم كنترل ضعف تكانه ها، فعاليت حركتي زياد را نيز داشته باشد. فعاليت حركتي زياد ممكن است به صورت مشكل در يك جا نشستن يا مشكل در يك جا ماندن، راه رفتن و دويدن زياد و راه رفتن در خواب مشاهده شود.
در بررسي روانشناختي هنگامي مي توان الگويي از حواسپرتي مفرط را مطرح كرد كه كودك در خرده آزمون هاي محاسبه عددي، فراخناي اعداد و رمزنويسي در آزمون Wisc-R و نيز در خرده آزمون هاي پنجره جادويي، شناخت صورت ها، حركات دست، يادآوري اعداد، ترتيب كلمات و حافظه فضايي مربوط به آزمون K-ABC، نمرات پاييني به دست آورد.
معيار واحدي كه بتوان با آن وجود يا عدم وجود ADD را ثابت كرد وجود ندارد. بلكه فقط بوسيله گردآوري اطلاعات از منابع مختلف است كه مي توان به تشخيص دست يافت و البته به اين تشخيص هم نمي توان صددرصد اطمينان داشت. با توجه به اينكه موضوع موردنظر تكانه اي و فراخناي توجه كودك در منزل و مدرسه مي باشد متخصصين گروه ميان رشته اي مي بايستي ارزش بيشتري براي گزارش هاي معلمين و والدين نسبت به مشاهدات خود در حين آزمون قائل شوند.