دانلود تحقیق درمورد ارائه مدل ارزيابي فني ـ اقتصادي احداث و بهره‌برداري از آزادراه‌ها و بزرگراه ها

دانلود تحقیق درمورد ارائه مدل ارزيابي فني ـ اقتصادي احداث و بهره‌برداري از آزادراه‌ها و بزرگراه ها

0 4k
دانلود تحقیق درمورد ارائه مدل ارزيابي فني ـ اقتصادي احداث و بهره‌برداري از آزادراه‌ها و بزرگراه ها

با دانلود تحقیق در مورد ارائه مدل ارزيابي فني ـ اقتصادي احداث و بهره‌برداري از آزادراه‌ها و بزرگراه ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارائه مدل ارزيابي فني ـ اقتصادي احداث و بهره‌برداري از آزادراه‌ها و بزرگراه ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارائه مدل ارزيابي فني ـ اقتصادي احداث و بهره‌برداري از آزادراه‌ها و بزرگراه ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارائه مدل ارزيابي فني ـ اقتصادي احداث و بهره‌برداري از آزادراه‌ها و بزرگراه ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

انتخاب بهينه مسيرهاي مختلف راهي به ويژه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها كه به عنوان شريانهاي اصلي از ديدگاه كارشناسان نگريسته مي‌شوند و علاوه بر اين هزينه‌ هاي هنگفت ناشي از ساخت پروژه‌هاي راهسازي، اين سؤال پراهميت را كه كدام يك از گزينه‌هاي آزادراه و يا بزرگراه سازي اقتصادي ترند، مطرح مي‌كنند. در اين مقاله به صورت نظري الگويي را اجزاي مربوط به زمان سفر، تصادفات، عوارض و مصرف سوخت ارائه خواهد شد. منافع حاصل از احداث و بهره‌برداري از اين دو گزينه (آزاد راه و بزرگراه) به صورت جداگانه در مقايسه با جاده دوخط سنجيده مي‌شوند و سپس نتايج به دست آمده از تحليل منفعت به هزينه (CBA)، بهترين گزينه را از نظر اقتصادي تعيين كنيد. براي نيل به اين هدف، الگوي فوق به كمك نرم افزار اكسل (Excel) تهيه گرديده است كه خروجي‌هاي آن در قالب يك مثال موردي به طور خلاصه ارائه خواهند شد. بررسي تأخير در زمان ساخت پروژه‌ها، تغييرات ساليانه رشد ترافيك، تفاوت در هزينه‌هاي ساخت و مدت اجراي پروژه و نقش آن در اقتصادي بودن طرح از جمله ويژگي‌هاي اين الگوست.

واژه‌هاي كليدي: تحليل سود به هزينه، آزادراه، بزرگراه، توابع هزينه، ارزيابي فني ـ اقتصادي

 

1. مقدمه

شبكه هاي حمل و نقل، به ويژه حمل و نقل جاده‌اي اتصال دهنده مراكز مختلف بوده و عامل مهم توسعه، تجارت و ارتباط بين كشورهاي منطقه و جهان مي‌باشند. يك شبكه حمل و نقل جاده‌اي كارآمد مي‌بايد از مزاياي چون ارزاني، رواني، سرعت، امكان رسيدن به موقع و همخواني با توسعه پايدار برخوردار باشد. گزينه نهايي با توجه به شرايط زمين، توپوگرافي، محدوديت‌هاي ترافيكي و زيست محيطي انتخاب مي‌شود. در صورتي كه بتوان ارزش پولي  هزينه هاي مربوط به يك گزينه را تعيين كرد، معيار اصلي در انتخاب آن گزينه مي‌تواند اقتصادي بودن باشد. رشد ترافيك هميشه عامل مهمي در ارتقاء كيفيت راهها بوده است. بهبود كيفيت راهها به ويژه راههاي اصلي دو خطه به دو صورت امكان‌پذير است. در حالت اول توسعه راه اصلي موجود به صورت دو سواره‌رو (جدا كردن خطوط رفت و برگشت) در محورهاي شرياني خاص و حالت دوم حفظ راه موجود  با شرايط فعلي آن و احداث يك آزادراه جديد حداقل چهارخطه است. اين مقاله بر آن است تا الگويي براي انتخاب بهينه يكي از حالت هاي ذكر شده فوق مبني بر مشخصات فني و اقتصادي ارائه كند.

 

2. ادبيات موضوع

محدوديت منابع در دسترس ايجاب مي‌كند كه انسان براي بهره‌برداري از آنها روش مناسبي انتخاب گرده و از امكانات موجود با برنامه‌ريزي صحيح استفاده بهينه نمايد. يكي از مهم‌ترين فرايندهاي برنامه ريزي، ارزيابي چند گزينه انتخاب شده و ساير گزينه‌هاي كنار گذاشته مي‌شوند. هر چه ارزش ريالي اجراي  طرح ها افزايش يابد اهميت ارزيابي اقتصادي آنها نيز بيشتر مي‌شود. بر حسب تحقيقات وينفري، سازمان همكاريهاي اقتصادي و توسعه در پاريس OECD و رايت هزينه هاي اصلي حمل و نقل در طبقه‌بندي‌هاي مختلف تقسيم مي‌شوند كه به طور خلاصه در جدول 1 توضيح داده مي‌شود

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر