دانلود تحقیق درمورد مباني برنامه توسعه و كاربردي فناوري ارتباطات و اطلاعات
با دانلود تحقیق در مورد مباني برنامه توسعه و كاربردي فناوري ارتباطات و اطلاعات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مباني برنامه توسعه و كاربردي فناوري ارتباطات و اطلاعات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مباني برنامه توسعه و كاربردي فناوري ارتباطات و اطلاعات ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد مباني برنامه توسعه و كاربردي فناوري ارتباطات و اطلاعات
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:7 صفحه
قسمتی از فایل:
چكيده:
شكوفايي برنامههاي فناوري ارتباطات در اوايل دهة 80 شمسي توسط دولت جمهوري اسلامي ايران، دگرگونيهاي فزايندهاي را در برنامههاي ميانمدت و بلندمدت در سطح تصميمگيريهاي اجرايي پديد آورده است. اين تغييرات در برنامههاي ايران مقتدر در قرن بيست و يكم و با استناد به تبصره 13 قانون بودجه سال 1381 كل كشور امكانسنجي شده است، ليكن پرسش اساسي در نظام آموزش و پرورش كشور مبتني بر اين مطلب است كه آيا استفاده از فناوري ارتباطات و اطلاعات در آموزش و پرورش لازم است يا نه.
در اين مقاله ضمن بررسي اختلاف عميق نظام سختافزاري و تجهيزات كشور با ممالك توسعه يافته، به اهم جزئيات برنامة توسعه و كاربري فناوري ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش اشاره ميشود. اين برنامهها عبارتاند از: ايجاد زيرساخت و توسعه شبكههاي مجازي محلي، مديريت شبكه، امنيت شبكه، مقررات، محتوا، آموزش عمومي كاربرد كامپيوتر، آموزش توليد محتواي الكترونيكي، و توليد مواد درسي وب و روشهاي چند رسانهاي.
كليدواژهها: شكاف ديجيتالي/ فناوري اطلاعات / آموزش و پرورش
1ـ تعريف آموزش و پرورش
آموزش و پرورش از ديدگاههاي مختلف تعريف شده است؛ بعنوان مثال, از ديدگاه زيستشناسي, آموزش و پرورش را تغيير شكل عكسالعملهاي ذاتي و اكتسابي انسان نسبت به محركهاي محيط خارج ميدانند (دراني، 1376: 7). آنچنان كه از اين تعريف آشكار است عوامل محيطي در فرايند يادگيري به منزلة ركن اصلي تعليم و تربيت قلمداد شده است. در مقابل تعريف مزبور, از ديدگاه روانشناسي, آموزش و پرورش هدايت رشد طبيعي و تدريجي و هماهنگ تمام نيروها و تمام استعدادهاي فرد تلقي شده است (دراني، 1376). يعني به وضوح در اين تعريف, مقولة هدايت و هماهنگي فرد از ابواب و اصول اساسي تعليم و تربيت محسوب شده است. همچنين در فرهنگ تعليم و تربيت از آموزش و پرورش بر اين مفاد تعريف شده است: «يك جريان سيستماتيك, منظم, هدفدار به منظور تربيت و رشد استعدادها براي رسيدن به كمال مطلوب» (حسينينسب و علياقدم).
اينكه تا چه حد تعريف آموزش و پرورش جايگاه واقعي خود را در منظر عملي انديشة دولتمردان كسب كرده, بحثي محوري است كه نيازمند ارزش و بهايي است كه در تغيير محيط انساني و رفتارهاي فردي به منظور تربيت نيروي انساني نهفته است, ليكن اين مطلب كه تا چه ميزان برنامههاي كلان و بلندمدت با طبيعت نهفته در اين تعريف مصداق دارد به اهداف مقدماتي برنامة توسعه كاربري فناوري ارتباطات و اطلاعات ربط دارد, به نحوي كه دگرگوني در محيط و هدايت فردي را براساس «توجه از توليد و فناوري محصولات به فناوري دانش و دانايي» دانسته و مباني اين برنامه را برحسب چارچوب مذكور سازمان داده است.
2. پرسش اساسي
آنچه از وضعيت موجود در درك مفاهيم اجرايي فناوري ارتباطات و اطلاعات احساس ميشود مباني تغييرات و دگرگونيهايي است كه در سطح جهاني در فناوري مزبور به وقوع پيوسته, به نحوي كه به چالشهاي محيطي براي مربي و دانشآموز و تغييرات در رفتار يادگيري منتهي شده است. اينكه نظامهاي مبتني بر مواد بهصورت تك محور در حال فروپاشي است و روشهاي تربيتي براساس بهرهگيري از ارزشهاي متقابل يادگيري برحسب سيستمهاي ارتباطي نوين و چارچوب ديداريـ شنيداري پي يافته, موضوعي غيرقابل انكار است. پس در جهان فعلي كه بهمرور از سواد اطلاعاتي و عوالم ديجيتالي سخن ميرود, طبيعي است كه انديشة نويني در آراي مديران تربيتي كشور رسوخ يابد بر اين قرار كه «آيا استفاده از فناوري ارتباطات و اطلاعات در آموزش و پرورش لازم است يا نه» (حاجي، 1381: 67).